How to: Gezond ontbijten

Veel mensen slaan het ontbijt over, terwijl het ontbijt je belangrijkste maaltijd van de dag is. Door ’s ochtends te ontbijten krijg je meteen een stoot energie en je stofwisseling komt op gang. Hou je niet zo van brood maar wil je wel gezond en snel ontbijten? Wij hebben een aantal tips voor je verzameld.

’s Ochtends altijd haast? Dan is het een idee om je ontbijt de avond van tevoren al klaar te maken. Zet je kant- en-klare bakje yoghurt alvast in de koelkast, smeer je brood, of laat je havermout de hele nacht wellen zodat je ’s ochtends bijna niets meer hoef te doen. Ga je met de trein naar je werk? Je kunt er dan ook voor kiezen om je ontbijt mee te nemen en in de trein op te eten. Voor de supersnelle eter is een smoothie ideaal. Hier kun je al je aanbevolen hoeveelheid dagelijkse fruit, groente, zuivel en zelfs koolhydraten(havermout!) in doen. Drie slokken en je voedende ontbijtje is binnen.

shutterstock 384580252

Heb je ’s ochtends iets meer tijd en wil je wat uitgebreider ontbijten? Probeer dan eens banaan-ei pannenkoekjes te maken. Dit is veel gezonder dan gewone pannenkoeken en het enige wat je ervoor nodig hebt is een banaan en twee eieren. Prak de banaan en meng de banaan met de eieren totdat je een glad mengsel hebt. Je beslag voor de banaan-ei pannenkoekjes zijn klaar!